
- четвер, 17 квітня 2025 р.
17 квітня 2025 року викладачі ВСП «Фаховий коледж Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича» - Лариса Сивак і Володимир Молдован - взяли участь у Міжнародному семінарі HWPL з досліджень мирної журналістикиHWPL International Workshop on Peace Journalism Studies: Transforming Conflict through AI and Cultural Understanding". Цей онлайн-семінар, організований міжнародною миротворчою організацією HWPL (Heavenly Culture, World Peace, Restoration of Light), зібрав понад сотню учасників із різних країн світу - викладачів, журналістів, дослідників та громадських активістів.
Під час семінару обговорювалися ключові питання мирної журналістики, зокрема:
- використання штучного інтелекту у протидії цифровій дезінформації;
- роль журналістики у вирішенні конфліктів, викликаних зміною клімату;
- досвід міжкультурного діалогу як запорука порозуміння та миру;
- успішні практики трансформації конфліктів через мирну комунікацію - зокрема, проєкти "Varna Peace Institute" та "Bangsamoro Peace Narrative".
Особливий інтерес викликала доповідь «Artificial Intelligence and Peace Journalism: Safeguarding Truth in the Era of Climate Change and Digital Misinformation», яка акцентувала на викликах сучасної інформаційної доби та необхідності формування критичного мислення в аудиторії. Цікавою в контексті сучасних українських реалій видалась доповідь Муса К. Дамао, виконавчого директора організації Bangsamoro Dialogue for Peace and Justice, Inc., на тему «Mainstreaming the Bangsamoro Peace Narrative Through Peace Journalism», що акцентувала увагу на ключовій ролі журналістики у процесах миротворення на Філіппінах. Спікер підкреслив необхідність інтеграції мирної освіти в навчальні програми шкіл, коледжів та університетів, що дозволить виховати нове покоління неупереджених і відповідальних журналістів. За його словами, саме через освіту, справедливе медіапокриття та активну участь журналістів у миротворенні можлива довготривала стабільність і розвиток будь-якого конфліктного регіону.
Участь у подібних міжнародних заходах сприяє професійному зростанню викладачів, інтеграції миротворчих ініціатив у навчальний процес та актуалізації тем етики, відповідальності й культурного порозуміння у журналістській освіті.